De trainingen

Scouting Nederland staat niet stil. Er zijn verschillende ontwikkelingen om Scouting Nederland te moderniseren. Een daarvan is een ander systeem van deskundigheidsbevordering, in de vorm van Scouting Academy. Binnen de eigen groep heeft dit als gevolg dat leidinggevenden bij hun ontwikkeling worden ondersteund door een praktijkbegeleider. Regio Noord-Oost Brabant wil de groepen maximaal ondersteunen om deze grote verandering te realiseren. Dit heeft ook gevolgen voor de manier van trainen binnen onze regio. Middels deze site willen we jullie informeren over de laatste stand en onze aanpak voor het invoeren van de veranderingen.

Voor de huidige planning van onze trainingen kun je de regio-agenda even bekijken op
Agenda scouting regio Noord-Oost Brabant

Binnen Scouting Academy worden de kwaliteiten van de vrijwilligers (leidinggevenden, bestuursleden etc.) inzichtelijk gemaakt met zogeheten competenties. Als de kwaliteiten nog niet geheel aansluiten bij het gewenste niveau voor een functie kan een vrijwilliger gericht een bepaalde kwaliteit extra ontwikkelen. Dit vraagt om een meer op maat gerichte aanpak. Een grote wijziging ten opzichte van de huidige trainingspraktijk waarbij geldt; iedereen moet alle trainingen doorlopen.

De trainingen binnen de regio Noord-Oost Brabant worden vanaf begin 2013 gegeven volgens de Scouting Academy methodiek.

Indien je leiding bent binnen de regio Noord-Oost Brabant dan kun je jezelf inschrijven via Scouting Online (http://sol.scouting.nl) en dan inloggen en aan de linkerzijde kiezen voor Inschrijven trainingen.

Willen jullie er meer over weten klik dan hier https://www.scouting.nl/mijnscouting/vrijwilligers/scouting-academy
(LET OP: je zult hier wel moeten inloggen met je Scouting Online inlognaam en wachtwoord).

Mochten er in de tussentijd al vragen zijn neem dan gerust contact met ons op.

Met scout groet,

Het trainingsteam