Scoutcentrum Achter de Berg

Ook onze regio heeft sinds april 2006 een Scouting Nederland Labelterrein: Scoutcentrum Achter de Berg in Nistelrode.

Met vijf accommodaties is er altijd plek voor een Scoutinggroep om te komen kamperen, en wel op een manier zoals we dat bij Scouting gewend zijn: primitief in de natuur! Scoutcentrum Achter de Berg is gelegen in een prachtig stukje natuur bij Nistelrode, met daarbij een grote vijver en voldoende speelmogelijkheden.

Je waant jezelf in een oase van rust en Scoutingmogelijkheden. Kamperen op z’n Scouts is wat je ook mag verwachten van een echt Labelterrein. Met twee blokhutten en drie kampeervelden is er altijd wel die plek die je graag wilt hebben, al kom je er een week of een weekendje, met de deskundige hulp van onze beheerders wordt jouw verblijf alleen maar beter.

Al 40 jaar is de plaatselijke Scoutinggroep Mira Ceti hier al gevestigd, en werd het in 2006 eens tijd om ook andere Scouts (uit binnen- en buitenland) te laten kennismaken met wat Mira Ceti gewend was. Al vele Scoutinggroepen hebben er reeds gekampeerd en velen doen volgen. Maar het Scoutcentrum staat niet stil, in de toekomst verwachten we een vaste klimtoren en een theaterkuil te kunnen bouwen, redenen te meer om eens langs te komen.

Heb je interesse, kijk dan eens op onze website: www.achterdeberg.nl
Of neem contact op met de beheerders (Stefan en Dimphy van den Broek).

Graag tot ziens.