RSW 2020

Chris Olde

Omschrijving

Thema 2020

Alle landelijke ledenactiviteiten staan dit jaar qua thema en activiteiten in het teken van de speldraad ‘Jungle Fever’. De speldraad is een soort rode draad die als basis dient voor het thema en de activiteiten van landelijke en regionale activiteiten, zoals de Bever-Doe-Dag, de Jungledag en de regionale Scoutingwedstrijden. Deze speldraad is de inspiratie geweest voor het themaverhaal en de activiteiten van de RSW. Een themaverhaal is een belangrijk hulpmiddel om het weekend een kapstok te geven.

Ter ere van de ontdekking van de oerscouts in de Amazone wordt er een expeditie vanuit Nederland naar de Amazone georganiseerd. De stoere Bearina Grylls leidt deze expeditie. Tijdens deze expeditie blijkt dat alle scouts een mysterieus virus hebben opgelopen en al snel zit iedereen onder de blauwe stippen en gaan ze opzoek naar ingrediënten waarmee professor/doctor D.A. Hinda een medicijn kan maken. Wanneer ze bij de oerscouts komen, blijken zij bekend te zijn met de ziekte maar geen geneesmiddel hiervoor te hebben. Als bij toeval ontdekken ze dat het zweet van de gele, blauwwang brulkikker het virus onschadelijk kan maken. Nu zijn ze in staat om niet alleen de scouts, maar ook de oerscouts te genezen.

Locatie:
Scouting Schaijk
Straat:
De Louwstraat 26
Postcode:
5374 CG
Plaats:
Schaijk
Provincie:
Noord-Brabant
Land:
Netherlands

Omschrijving

De Sprankel

Onze blokhut ligt aan De Louwtsraat 26, in een bosrijke omgeving. Behalve het grasveldje op ons eigen terrein ligt er naast ons gebouw een groot grasveld waarvan we regelmatig gebruik maken.

Er is een grote kampvuurplaats met zitkuil achter het gebouw.

De Sprankel is een écht Scoutinggebouw wat uitstekend geschikt is voor jeugdactiviteiten. Het bijzondere is dat iedere speltak zijn eigen lokaal heeft.
Een ruimte die de speltak zodanig in kan richten dat er een sfeer kan worden geschapen die aansluit bij de betreffende leeftijdsgroep.

Als gevolg hiervan is de beleving van de activiteiten intenser en het enthousiasme en de betrokkenheid groter.