Praktijkbegeleidersoverleg 10-03-2016

Praktijkbegeleidersoverleg 10-03-2016
do, 10. maart 2016, 20:00 h - 22:30 h
Scouting Heesch - Heesch, Noord-Oost Brabant

Als praktijkbegeleid(st)er kom je tijdens het begeleidingstraject van nieuwe leiding diverse zaken tegen waarvan je wellicht wel eens denkt: "Daar wil ik eigenlijk wel eens overleg over hebben".

Zo vlak na de trainingen willen we eens bij elkaar gaan komen.
De opzet die we nu in gedachten hebben is het volgende:

1 avond bijeenkomst met de praktijkbegeleiders uit onze regio. (10 maart 2016).

De onderwerpen die we willen bespreken zijn:
o Wat is de rol van praktijkbegeleider en hoe vullen jullie deze rol in?
o Hoe kunnen we het beste SOL gebruiken? En gelijk cursus hiervoor aanbieden..
o Welke gesprekstechnieken passen we toe?
o Hoe zetten we de kwalificatie-kaart in en moeten we deze gebruiken?
o Hebben we tips & trucs voor elkaar?
o Wat is het 5-jaren plan? Enmaken jullie dat?
o Wat verwachten de praktijkbegeleiders van ons als praktijkcoach?

o 2 maal per jaar terugkerende bijeenkomsten in plannen om het verloop van het jaar en de invulling van de rol als praktijkcoach bespreken.

Wat we hier mee willen bereiken is dat er voor beide partijen enige duidelijkheid komt in de samenwerking tussen praktijkbegeleider en praktijkcoach.

Daarnaast is ook onze wens dat alle praktijkbegeleiders “een zelfde” pet ophebben als het gaat om de rol/functie van praktijkbegeleider.

Scouting Heesch
Leekenstraat 6
Postcode:
5384 EN
Heesch
Noord-Oost Brabant

Scoutinggebouw De Elleboog
Scoutinggebouw "De Elleboog", Leekenstraat 6, 5384 EN Heesch, is speciaal ingericht en ter beschikking gesteld aan Scouting Heesch. De Heesche Scoutingjeugd heeft hiermee een eigen ontmoetingsruimte. Het gebouw, waarin de jeugdleden elkaar wekelijks treffen, kan met recht het kloppende hart van de organisatie worden genoemd.

Van groot belang is daarbij dat iedere speltak over een eigen ruimte beschikt, waarin de bijeenkomsten worden voorbereid en gehouden. Naast de periodiek terugkerende activiteiten worden in en bij De Elleboog (nl. ook op het aangrenzende en omheinde kampeerveldje) voor de jeugdleden nagenoeg alle (kampeer-)weekenden gehouden. De locatie van scoutinggebouw De Elleboog is o.a. met het oog op de bereikbaarheid en veiligheid voor de jeugdleden van onschatbare waarde.